محمدعلی خادم الفقرا
راه افزایش فروش در بازاریابی درونگرا

شش راهکار ساده برای جذب مشتری بیشتر در بازاریابی درونگرا

سلام. در این پست، ترجمه یک مقاله با عنوان ” ۶ Simple ways to get more customers with inbound marketing ” را برای شما آورده ام.
این مقاله بیشتر در مورد تکنیک هایی است که می توانیم برای بهبود وضع قیف بازاریابی درونگرا  به کار ببریم. به عبارتی راهکار جذب مشتری بیشتر در بازاریابی درونگرا را به ما معرفی خواهد کرد.

البته نویسنده در این مقاله صرفا به بیان کلیات مباحث پرداخته و زیاد وارد جزیاات نشده است. به همین دلیل این مقاله خیلی هم کاربردی نخواهد بود و صرفا به افرادی توصیه می شود که می خواهند یک نگرش کلی در مورد پیشبرد قیف بازاریابی درونگرا داشته باشند.

اگر در مورد بازاریابی درونگرا اطلاعات بیشتری میخواهید شما را به مطالعه این مقاله دعوت میکنم:

بازاریابی درونگرا چیست و چرا باید به آن ایمان داشته باشیم؟

با توجه به این نکات شما را دعوت به مطالعه این مقاله میکنم. ضمنا لینک نسخه اصلی مقاله در ذیل همین مطلب درج شده است. ممنون میشم اگر نقد یا پیشنهادی دارید در ذیل همین پست با بنده در میان بگذارید:

تکنیک های بازاریابی درونگرا (Inbound techniques) استراتژی های تاثیرگذاری هستند که در هر مرحله از بازاریابی و فروش  مفید خواهند بود و به شما کمک می‌کنند تا مشتری های بیشتری به دست بیاورید. چطور ممکن است؟ به شما خواهیم گفت:

هم راستایی داخلی (Internal Alignment)

حمایت کامل از تیم خود باعث می‌شود چرخ دنده های کسب و کارتان روان تر حرکت کند. اگر هر کس نقشش را بداند و با تمام قوا تلاش کند موتورهای بازاریابی و فروش شما بیشترین بازده را خواهند داشت.

هم راستایی داخلی راهکار جذب مشتری بیشتر در بازاریابی درونگرا

دانستن اینکه چه زمانی یک لید را باید از تیم بازاریابی به تیم فروش آماده منتقل کرد، تضمین می‌کند که هیچ مشتری ای از شبکه خارج نمی‌شود. بنابراین یک موتور کسب و کار خوب روغن کاری شده و کارآمد راه مطمئنی است برای ضمانت موفقیت شما است.

ارجاعات (Redrrals)

به کارگیری تکتیک های درونگرا در راستای حضور آنلاین، راهی ساده و شگفت آور برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در کسب و کارتان است. استفاده از تکنیک هایی مانند صفحات اجتماعی فعال به مشتریان بالفعل شما این اجازه را می‌دهد که در مورد بیزینس شما صحبت کنند و محصولات و خدمات شما را به عموم مردم پیشنهاد دهند.

ارجاع یا ریفرال راهکار جذب مشتری بیشتر در بازاریابی درونگرا

ارجاع (ریفرال) به صور شفاهی (صحبت های روزمره) نتیجه بخش است، اما ثبت نظرات در پست های فضای آنلاین، منجر به ریفرال های گسترده تری می‌شود و تعداد بیشتری از مشتریان مشتاق را با زحمت و هزینه کمتری به سمت شما می کشاند.

جمع آوری داده (Data Capture)

در تکنیک های بازاریابی درونگرا اصل پادشاهی محتوا (Content is king) همیشه به کار می رود.

جمع آوری داده راهکار جذب مشتری بیشتر در بازاریابی درونگرا

اگر قبل از شروع بیزینس ارسال منظم محتوای غنی، جذاب و جالب توجه را شروع کنید، آینده روشنی را برای کسب و کارتان رقم زده اید. هرچه اطلاعات مفیدتر و ارزشمندتری به کاربران ارائه دهید، آنها را مشتاق خواهید کرد تا برای دستیابی به اطلاعات جدید دیگر به وبسایت شما برگردند. زمانی که اطلاعات تماس آنها را در اختیار داشته باشید می‌توانید به آسانی آنها را به لید تبدیل کنید.

 

جذب (Attract)

بازاریابی درونگرا تماما درباره جذب مشتری به سمت خود است.

جذب راهکار جذب مشتری بیشتر در بازاریابی درونگرا

روش های برونگرا مانند بازاریابی کاغذی نیازمند مقدار زیادی هزینه برای پیگیری و دنبال کردن لیدهای سرد (Cold Leads) است و عمدتا بیشتر این تلاش ها بی نتیجه می‌شود. استراتژی های درونگرا بر جذب مشتری های احتمالی علاقه مند و هدایت آنها به سمت پیدا کردن شما متمرکز است و بنابراین روش تاثیرگذار و خوبی برای جذب مشتری های بیشتر است.

 

تبدیل (Convert)

استراتژی های بازاریابی درونگرا به این صورت است که مشتری به دنبال کسب و کار شما می‌آید تا اینکه شما به دنبال مشتری باشید.

تبدیل لید به مشتری بازاریابی درونگرا

یعنی افرادی که شما و سایتتان را پیدا کرده اند در وهله اول به محصولات یا خدمات شما علاقه مند بوده اند. این امر بانس ریت یا نرخ ریزش کاربر شما را پایین می‌آورد به این معنی که اکثریت لید ها مشتاق تر هستند. تکنیک های درونگرا تضمین می‌کنند که شما مشتریان بیشتری به دست خواهید آورد زیرا لید ها نرم تر و آسانگیر تر می‌شوند و برای تبادل آماده تر هستند.

 

ترغیب (Delight)

بازاریابی درونگرا فقط برای به دست آوردن مشتریان بیشتر نیست، بلکه همچنین راه خوبی برای راضی و خوشحال نگه داشتن مشتریان فعلیست. اگر با موفقیت همراه بود، مشتریان علاقه مند خواهند بود که چندین بار باز گردند و پتانسیل این را دارند که به طور بالقوه تبدیل به مشتریان همیشگی (Advocates) شما شوند.

ترغیب راهکار جذب مشتری بیشتر در بازاریابی درونگرا

نباید از جلب رضایت مشتریان فعلی خود غافل شوید. مشتری ای که یک بار تجربه خوبی با شرکت شما داشته خیلی راحت تر مجددا از شرکت شما خرید خواهد کرد. این مشتریان قبلا به لید تبدیل شده اند و در یک سطح اعتماد مناسب به شما به سرمیبرند.

جلب مشتریان احتمالی جدید هزینه بر و زمانبر تر است. پس از مشتریان وفادار خود غافل نشوید! ایجاد روابط پایدار کلید موفقیت کسب و کار شما است.

لینک نسخه اصلی مقاله

با رای به این نوشته ما را یاری نمایید
[Total: 0 Average: 0]

پیام بگذارید